dinsdag 8 november 2016

Walcherse boer Noute

´k za me is voor stellen..........
Ik bin boer Noute.
 Bin een echte Zeeuwse boer, dat kun je zie ee...
Ben nm goed rond, je kent dat wel van: goed Zeeuws..goed rond!
Tsja, ons wete wat lekker is....
Maar...bin wel een here boertje hoor!
Aan de broek zitten gaeve stikken of in hoet ABN: broekstukken.
 En zo oort dat: 2 grote en 2 kleine.
´k Zie dat je me emde ook nog kan zien, maar dat moest
vo de foto, anders zag je die stikken nie.
Hier kun je de Zeeuwse knoppen van dicht bie bekieken.
Je oort er 2 te dragen, en noe bin ze erg in trek bie de
badhasten ...........
ze heven d´r een vermogen an uut, kun je dat noe behriepen?
ze noemen dat: nostalhie!
´K loop ook nog op klompen, bin min prontste paar, ze bin nog glad nie vuul ee..
 
Afijn, je weet noe wie ´k bin, ma ik é ook nog een heaf
boeren wuuf,  Wanne!
Ze at hin tiet om op de foto te gaan, mé ik é hezeid, da´s ze
niet te lang moest wachten, nee zei ze, mérrehe.....
 
 
Tot Mérrehe dan ee?
  
  


5 opmerkingen:

  1. ha ha, wat leuk :) Sommige stukjes kan ik wel lezen, maar soms weet ik ook niet wat er staat. Ja zo heeft iedere streek zijn dialect. Leuk boerke, mooi gemaakt.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, hij is geweldig! Wat heb je dat leuk gedaan, Hanneke...
    En hij heeft zich goed voorgesteld hoor. 'k Ben ook benieuwd naar zijn vrouw!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Hahaha, dat was even inspannend lezen XD
    Nah, morgen gaan we haar zien, als ik het goed begrepen heb, ik ben benieuwd :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Butenhewoon gaef Hanneke! Pronte kerel oor en kbin benieuwd nae Wanne!
    ksie joe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Hanneke, wat een heerlijke manneke is
    boer Noute, wat heb je hem prachtig gemaakt.
    En zijn gaeve stikken, en Zeeuwse knoppen
    mogen zeker niet ontbreken bij een boerke van stand.

    Leuk om zo jullie taal te lezen en het is goed te
    begrijpen, alleen ik denk wanneer het gesproken wordt
    dat het voor mij moeilijker zal zijn het te begrijpen.

    Je maak t me wel nieuwsgierig hoor naar het boeren wuuf, haha

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen